Vše o nejlepší české hře

Mafia (beta)

Stejně jako většina her i Mafia se od základu měnila. První kapitolou je engine. Na hře se začalo pracovat v roce 1998, tenkrát v enginu prvního dílu Hidden and Dangerous. Ten nakonec nesplňoval požadavky, které si autoři stanovili, a tak se rozhodli hru udělat na výkonnějším ls3d. Tyto změny způsobyly to, že se Mafia pořád odkládala.


 

Další kapitolou je město, které se měnilo hned několikrát. Původně na ulicích nemělo být vůbec nic. Postupem času přibyly lavičky, koše a telefonní budky. Zavodní okruh který známe z mise “Fair play” měl být původně ve městě, např. v Hobokenu, ale autorům se to nelíbilo, tak tratě stále měnili. Vyjmenuji všechny tratě, kde se mělo jezdit: Hoboken, to byla asi první trať, Central Island, Downtown, Oakwood.


 

Dalším důležitým bodem jsou mise. Tak například v misi “Výlet do přírody” původně nemělo vůbec sprchnout. Mise “Návštěva lepší společnosti” měla být pro změnu ve dne. Do hotelu Corleone měli přijít policisté s Thompsony a znepříjemnit vám život. Na Frankově pohřbu měli být lidé, kteří brečeli nad jeho rakví. Extrémní jízda nebyla původně vůbec plánovaná, místo ní měly být závody v krajině, něco jako Grand Turismo nebo Need for Speed. Možná, že kdyby autoři hry udělaly závody, hra by byla ještě oblíbenější.


 

Menu hry bylo překopáváno snad stokrát. Místo bílého okraje v menu měly být okraje modré. Místo loadování s obrázkem, měl být nápis Mafia.


 

Nyní se dostáváme k autům. Ty měly původně reálné názvy, ale z důvodu toho, že tvůrci nedostaly svolení od výrobců, museli nakonec vymyslet názvy zkomolené. Třeba Ford = Bolt. U vozidel měly být také interiéry – volant, palubní deska atd. Na to však nezbyly peníze a ani čas. Sám Daniel Vávra uvedl, že jestli budou vypadat špatně, raději je do hry nedají.


 

Postavy byly radikálně změněny. První je na řadě, Paulie. Ten měl původně nosit hnědé sako A jeho tvář se mu moc nepodobala. Sam měl být původně blonďák. Sára tak ta se měnila hned několikrát. Prvně byla blondýna, později se to autorům nelíbilo, tak ze Sáry udělali zrzku a nakonec brunetu, tak jak ji známe dnes. Tommy byl měněn snad nejvícekrát. Původně měl knírek a větší oči. Pak mu ho vývojáři oholili a zmenšili mu oči. Později udělali tvář hodně podobnou Tomovi, akorát měl jiné vlasy a bílý oblek. A pak na řadu přišel současný Tom.


 

Divili byste se kolik dabingu autoři vynechali. Stačí si projet složku s dabingem a zjistíte, že je toho opravdu hodně zapomenutého. Hudba nebyla tolik měněna jako mazána, autoři jí totiž měli až přebytek. Snažili se vybrat prý tu nejlepší.

 Multiplayer

Nejvíce chybí v Mafii multiplayer. Co se s ním stalo nikdo, tedy kromě autorů, neví. Plánovalo se, že vyjde v podobě patche, ten však nikdy nespatřil “světlo světa”. Multiplayer by určitě hodně oddělil Mafii od konkurenční série GTA. Hra by se pravděpodobně stala ještě zábavnější a oblíbenější, než je teď. Po síti by jsme si hru zahráli v pár zajímavých modech.

Tím prvním měl být ten, že v nějaké části, třeba v Hotelu Corleone, jedni hráči hrají za policisty a druzí za mafiány. Policisté mají za úkol zachránit rukojmí a mafiáni je zajmout a znemožnit policistům jejich záchranu. Další variantou měly být závody ve třicátých létech. Závodili byste s formulemi a jezdily byste na tratích: Hoboken, Central Island, Downtown a Oakwood. Tyto tratě byly původně určeny pro misi Fairplay. Ale té autoři vybudovaly závodní okruh. Podle některých zdrojů měl multiplayer obsahovat i menší části hry třeba Oakwood. Také se prý mělo hrát na vlajky, jeden tým ukradne vlajku druhému týmu, nasedne do auta, odjede ke své vlajce a vyhrává bod, jak je tomu u mnohých multiplayerovýh her. Jsou to jen fakta a spekulace, takže se neví jestli by multiplayer obsahoval tuto variantu.

Postavy

Don Salieri  

Don měl mít, podobně jako Tommy, větší oči a kulatější nos. Je také velmi pravděpodobné, že měl nosit jiný oblek.
 
Frank  

Frank měl mít kulatější obličej, méně vlasů a trochu jiné brýle. Na starších fotkách vypadal Frank ještě trochu jinak, než na tomto obrázku.
 
Paulie  

Paulie měl původně nosit hnědý oblek. Na obrázku můžeme vidět, že měl mít jiný obličej a sestřih.
 
Sam  

Sam měl být původně blonďák, ale nakonec mu tvůrci obarvili vlasy na hnědo. Také měl mít trochu jiný tvar obličeje.
 
Tom Angelo  

Tommy, hlavní postava ve hře, se musel pochopitelně měnit nejvíce. Měl mít původně knírek, menší oči a ani podobizně na tomto obrázku se nepodobal. Měl být v bílém obleku, do kterého se nakonec ve finální verzi neoblékl. Poté se Tom upravil, tak jak ho můžeme vidět na obrázku. Je na něm patrné, že má akorát větší oči, jinak je to Tommy, jak ho všichni známe.
 
Norman  

Norman se zas až tak neměnil. Měl mít o něco užší obličej, trochu jiný účes a méně vousů.
 
Sára  

Sára měla být původně blondýna, poté z ní v IS udělali rusovlásku (obrázek), ale nakonec autoři zvolili variantu černovlásky. Tato podoba nakonec vyhrála.
 
Lucas  

O Lucasovo změně toho však moc nevíme. Byl však trochu svalnatější. Podle některých starých obrázků, měl mít také zřejmě důležitější postavení, než mu nakonec autoři udělili. Podle všeho měl figurovat v některých důležitých misích.
 
???  

O tomto muži se toho moc neví. Na některých screenech je vidět, že sedí v Salieriho baru při poradě. Některé zdroje zase uvádějí, že měl takto vypadat Paulie, jiní zase tvrdí, že Tommy. Možná to měl být nějaký muž, který by vám pomáhal při misích, někdo, jako Sam nebo Paulie. Ale určitě měl patřit do scénáře.

 

 

 

Screenshoty zde

 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode