Vše o nejlepší české hře

Informace

informace budou průběžně doplňovány a aktualizovány.

Příběh, scénář, dialogy:

     

  • Příběh je tentokrát vyprávěn chronologicky a nakonec bude mít jen jeden konec (místo původně čtyř slibovaných).

  • Žádná přímá dějová návaznost s prvním dílem.

  • Děj se odehrává na přelomu 40. a 50 let minulého století ve smyšleném americkém městě Empire Bay.

  • Příběh se roztáhne na jedno celé desetiletí, přesněji mezi léta 1945 až 1955.

  • Dialogy postav jsou oproti původní Mafii daleko realističtější.

  • Scénář finální hry má přibližně 600 stran, 160 000 slov a 300 mluvících postav.

  • Tvůrci si dokonce přizvali odborníka (Italoameričana) přes dobový slang.

  • První verze scénáře pro Mafii 2 vznikla již v roce 2003.

  • Jen animované filmové sekvence (cutscény) budou mít přes dvě a půl hodiny.

  • Při návratu Vita domů válka ještě zuří a on se do ní má zase brzy vrátit. Joe ho ale přesvědčí o opaku.

  •  

AI:

     

  • Lidé na ulicích se chovají odlišně – někteří jsou ke všemu lhostejní nebo nechtějí problémy, jiní ale třeba volají policii, nebo křičí o pomoc, pokud např. vyloupíte nějaký obchod.

  • Dva základní režimy – standardní a násilný.

  •  

Hudba:

     

  • Ve hře se objeví více než 120 licencovaných skladeb z 40. – 50. let.

  • Ve hře budou 3 rádiové stanice (v autech a domech).

  • Mafia II obsahuje úctyhodné tři hodiny orchestrální hudby, ta byla nahrána Pražským FILMharmonickým orchestrem.

  • V rádiu pochopitelně ale nebude hrát jen muzika, těšit se můžete i na vlastní autentické zprávy či talk shows, v nichž budou reportéři třeba komentovat vaši předchozí misi, která způsobila v Empire Bay pěknou paseku.

  •  

Město:

     

  • Fiktivní město ve hře se jmenuje Empire Bay.

  • Město se značí obrovskou uvěřitelností a dobovou autentičností.

  • Velká inspirace New Yorkem a San Franciscem.

  • Známé názvy čtvrtí: Southport, Oysterbay, Millville, Chinatown, Little Italy, Hunters, Greenfield, Kingston a Riverside a Sand Island.

  • Najdeme ze 20 čtvrtí a každá by se by měla v něčem lišit.

  • Rozloha je 2x větší Lost Heaven v původní Mafii (cca 10 mil čtverečních).

  • Po dobu hry se bude město znatelně měnit a jednotlivé čvrti by měly být ke konci hry na pohled trochu jiné než na začátku.

  • Ohraničení celého města bude zcela přirozené a do žádných neviditelných stěn Vito narážet nebude.

  • Venkov zde žádný nenajdeme, pouze jednu venkovskou čtvrť ve městě.

  • Celé město bude přístupné od začátku hry.

  • Lidé ve městě (leštiči bot, barmani,..) vám mohou poskytnout užitečné rady pro misi. Někdy také uslyšíte nějaký tip v rádiu.

  • Za peníze si budete moci např. i vyleštit a vyčistit boty.

  • Můžete si koupit jídlo (párek v rohlíku apod.) nebo oblečení (užitečné při útěkem před policií).

  • Při nakupování nemůžete být napadeni.

  • Pokud zdemolujete nějaký bar či obchod, policie začne místo činu vyšetřovat a na nějaký čas se stane nepřístupným.

  • Ve hře narazíme na psy, potkany a pravděpodobně i na kočky.

  • Ve hře se objeví více než 200 různých postav pohybujících se po městě.

  • Setkáme se také s rozmary počasí a ročních období, ty se však budou měnit v rámci postupu v ději, ne dynamicky.

  • Každá postava má svůj inventář, díky kterému pořád něco vykonává.

  • V noci je město “rozzářeno” více než 7 000 světly.

  • Můžete podplatit lidi z radnice.

  • V pozdější fázi hry už budete známou/váženou osobou a policie a lidé se k vám podle toho budou chovat.

  • V noci se vždy rozsvítí náhodná sada oken.

  • Ve hře se nachází i přehrada.

  • V Empire Bay můžete narazit na 100 telefonních budek, 3 000 statických objektů, 14 000 dynamických interaktivních objektů a 25 000 stromů a keřů.

  •  

Hratelnost:

     

  • Herní doba hlavní příběhové linie má být okolo patnácti hodin.

  • Přítomnost peněz, díky kterým nakoupíte oblečení (při útěku před policií) nebo se najíte v restauraci (doplnění zdraví, fyzičky).

  • Pro dosažení ultimátní atmosféry bude možné vypnout interface (ukazatel zdraví, energie apod.)

  • Přítomen bude nový způsob krytí s možností střílet naslepo (podobně jako např. v Gears of War), funkce “cover to cover” (z krytu do krytu) však byla odstraněna.

  • Tři stupně obtížnosti:

  • Lehká: Pomoc při zaměřování, zčervenání křížku při namíření na nepřítele a regenerace zdraví během několika vteřin.

  • Střední: Pouze částečná pomoc při zaměřování nepřítele a částečná regenerace zdraví .

  • Vysoká: Žádná pomoc při zaměřování a opět jen částečná regenerace zdraví.

  • Obtížnost se bude s každým vzkříšením u toho samého checkpointu snižovat.

  • Ukládat hru můžete pouze ve vašich “úkrytech” (např. byt Joea). V průběhu hry je ukládání automatické (po dosažení určité části mise), přičemž takových míst by zde mělo být více než v prvním díle.

  • Na mapě budou vyznačeny hlavní i vedlejší úkoly (cíle).

  • Minimapu můžete zvětšit pomocí tlačítka, poté zde najdete všechny důležitá místa v Empire Bay.

  • Ve hře je téměř vše interaktivní (lze otevřít okno, pustit vodu, zapnout TV, otevřít lednici atd.)

  • V boji jsou potřebná tři tlačítka – pro úder, silnější úde a blokování.

  • Většina věcí ve městě bude zničitelná, proto vás bedny nebo tenké zdi před střelbou dlouho neochrání.

  • I na lehčí obtížnost padne Vito po dvou zásazích k zemi.

  • V akčních fázích se nedá sprintovat.

  • Vito se při sprintu nezadýchá.

  • Vito nemůže plavat.

  •  

Mise:

     

  • Hra obsahuje 15 kapitol.

  • Téměř všechny mise budete podnikat s přáteli (Joe, Henry…).

  • Během hry budete například pašovat nelegální zboží (např. cigarety), někoho vydírat, navštěvovat “staré přátele”, škádlit rivalské rodiny, provádět pouliční výměny názorů, vykrádat banky, zakopávat mrtvoly, provádět nájemné vraždy,…

  • Vedlejší mise jsou nepovinné, díky jejich plnění však získáte nemalou finanční odměnu a achivementy.

  • Vedlejší mise rozvíjejí děj, postavy a na rozdíl od hlavních misí je nebudete muset dohrát. Jsou však součástí hlavního příběhu.

  • Pokud začnete misi, musíte ji chtě nechtě dokončit.

  •  

Policie:

     

  • Policie bude trochu benevolentnější než v předchozím díle.

  • Policie nepůjde jen po vás, ale i po ostatních zločincích.

  • Policie si bude volat posily pouze v případě, že naděláte velký “bordel”.

  • Úroveň hledanosti se rozděluje na auto nebo osobu.

  • Tlustší policisté vás doženou jen stěží.

  • Pokud ukradnete policejní auto, jste automaticky hledaní.

  •  

Doprava:

     

  • Ve hře můžete z dopravních prostředků ovládat jen vozy.

  • Je možné nastavit jak realistické, tak arkádové vlastnosti jízdního modelu.

  • V každém autě bude přítomno rádio, kde mimo hudby uslyšíte i o aktuálním dění ve městě.

  • V autech nepůjde řadit manuálně.

  • Propracovanější destrukční model vozidel než v Burnout Paradise.

  • Po přesném výstřelu do nádrže vozidlo exploduje.

  • Vozy jsou do posledního detailu vymodelovány autenticky, jen názvy jsou smyšlené.

  • Do garáže lze ukrýt 10 aut.

  • Váš vůz si budete moci nechat opravit, umýt, přelakovat, vylepšit, vyměnit poznávací značku…

  • Na palubovce uvidíte rychlost, množství benzínu a opět bude možno použít omezovač rychlosti.

  • Nalezneme zde okolo 60 vozidel.

  • V autosalonech si budeme moci za tučný balík peněz pořídit speciální vozy pro fajnšmekry, na které nikde jinde nenarazíte.

  • SPZ je možno změnit podle vaší volby.

  • Do aut se můžete dostat rozbitím okna (hlučné, ale rychlé) nebo vypáčením zámku (tiché, ale zdlouhavé).

  • V závislosti na situaci hrají v rádiu různé skladby (např. rychlejší písně během pronásledování).

  • Lze hrát i s volantem.

  • Opět lze použít omezovač rychlosti jako v prvním díle Mafie.

  • Nadzemku a vlak nelze využít ani jako pasažér.

  •  

Zbraně:

     

  • Vito bude moci nosit neomezený počet zbraní.

  • Každá zbraň se chová jinak a realisticky (přesnost, zpětný ráz), autentický vzhled a dobový arzenál je samozřejmostí.

  • Ve hře budou zbrojní pasy.

  • Zbraně nepůjde vylepšovat.

  • Ze začátku se sotva dostanete k pistoli, později se vám do ruky dostanou zajímavější kousky (brokovnice, thompsony, karabiny atd.).

  • Ve hře nebudou zbraně na blízko (baseballky, nože, obušky, tyče atd.).

  •  

Technologické zajímavosti:

     

  • Text nezbytný pro výrobu samotné hry se nazývá design dokument a popisuje celou hru (např. herní pravidla, scénář, popisy prostředí a postav,..) V případě Mafie II je to více než dva tisíce stran textu.

  • Na Mafii II pracuje kolem třiceti grafiků, každý dělá něco jiného.

  • Ve hře má být odhadem kolem 2 000 unikátních modelů.

  • Tvorba menšího interiéru, kdy musí grafik zaručit kromě špičkové estetické úrovně a autentičnosti také jeho funkčnost a případně plnou zničitelnost, se délka tvorby pohybuje kolem jednoho měsíce.

  • Počet řádků kódu včetně enginu se blíží ke třem milionům.

  • Postavy budou mít 120 různých animací obličeje.

  • Jednou z největších výsad enginu je bezpochyby plynulý přechod mezi interiérem a exteriérem

  • Díky skvělému enginu se zde nesetkáme s žádnou načítací obrazovkou (pouze při smrti nebo restartování mise).

  • O pohyb lidského obličeje se postará zhruba 30 kostí.

  • PC verze nabízí vyšší rozlišení textur a vypadá o mnoho lépe než verze konzolové.

  • Myš a klávesnice při ovládání na PC působí neskutečně intuitivně.

  • Aby se hra vůbec vešla na jedno DVD, musely se rozdělit verze pro jednotlivé trhy – dabing prý zabírá příliš mnoho místa.

  • Kulky díky propracovanému enginu vykouzlí do skla pavučiny a výloha se rozsype až po několikáté ráně, každý objekt si “zapamatuje” způsob destrukce, což ovlivní jeho animaci apod.

  •  

Ostatní:

     

  • Vito se po pár pivech může opít, obrazovka se zbarví do oranžova a obraz je zkreslený.

  • Ve hře budou nenápadné připomínky na M1 v podobě “easter eggů”.

  • Ve hře je mnoho narážek na Hollywood (např. hotel Corleone, Scorsese Import/Export – obojí známe již z prvního dílu).

  • Jednoznačným zdrojem estetiky a inspirace se tvůrcům staly americké dobové filmy zasazených do 40. a 50. let.

  • V 2K Czech mají také poměrně rozsáhlou knihovnu, ve které vždy najdou vše potřebné (přehledy zbraní, automobilů, módy, kulturních fenoménů té doby), což jim zaručuje stoprocentní autenticitu, a to i přesto, že se jedná o fiktivní město a příběh.

  • Jeden z achievementů se bude jmenovat “Flying Driver” – pokud se vám podaří skočit rychlým autem na rampě (něco jako v GTA), dostanete jistou odměnu.

  • Potvrzen byl i stahovatelný obsah (zatím není jasné zda v podobě vedlejších misí nebo kompletních přídavků)

  • Pivo ve hře nese značku Stolz, cola zase Swift

  • Ve výjimečných případech bude moci někdo z vaší party při přestřelkách zemřít.

  • Zdraví doplní stejně účinně hamburger, tak i pivo, nebo třeba whisky.           zdroj:https://mafia.czech-games.net

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode